a 2016

Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum

VLČKOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum

Název anglicky

Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

QAK: Kvalitati­vny pri­stup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00087798

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-223-4011-3

Klíčová slova česky

odmenovaci moc; student ucitelstvi; kvalitativni vyzkum; smiseny vyzkum

Klíčová slova anglicky

reward power; student teacher; qualitative research; mixed method research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2017 13:07, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného tematicky na odměňovací bázi moci studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol v občanské výchově, českém jazyce a dějepise. U osmi studentů učitelství bylo natáčeno šest hodin výuky na učitelskou a žákovskou kameru, dále byly realizovány hloubkové rozhovory se studenty učitelství a data byla sbírána také pomocí jejich reflektivních deníků z praxí. Na základě transkriptů dat a samotných videodat bylo realizováno tematické a otevřené kódování odměňovací moci a jejích uplatňovaných forem ze strany studentů učitelství. Příspěvek popisuje základní formy odměňovací moci vyskytující se ve výuce studentů učitelství a jejich základní miniscénáře.

Anglicky

The paper presents findings from qualitative research, thematically oriented on reward power of student teachers on their long term practice at lower secondary schools. Eight student teachers and their lessons of Civics, Czech or History were videotaped with two cameras (teacher´s and pupils´ camera). Deep interviews were realized and data were collected by reflective teaching diaries as well. On the bases of transcripts and video data itself thematic and open coding of reward power was conducted. The analyses focused on forms of power and mini-scenarios of use of the reward power by student teachers.

Návaznosti

GA16-02177S, projekt VaV
Název: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy
Zobrazeno: 20. 10. 2024 23:45