b 2015

Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání

GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ

Basic information

Original name

Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání

Name (in English)

Two years old child in preschool education

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 64 pp. 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Učebnice

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

ISBN

978-80-210-8114-7

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-8114-2015

Keywords (in Czech)

Vzdělávání; výchova; učení; hra; prostředí; modely vzdělávání; profesní kompetence učitele MŠ

Keywords in English

Education; upbringing; learning; play; environment; models of education; professional competence of kindergarten teacher

Tags

Změněno: 16/2/2016 11:50, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Publikace zpracovává téma dvouletých dětí v předškolním vzdělávání z několika úhlů. Zabývá se teoretickými východisky psychologických a pedagogických pojmů souvisejících se vzděláváním dvouletých dětí jako výchova, vzdělávání, učení, hra a prostředí. Dále ukazuje vzdělávání dvouletých dětí v Evropě. Jedna z kapitol je věnována vývojovým specifikům dvouletých dětí. Předposlední kapitola se věnuje úpravě rámcového vzdělávacího programu pro dvouleté děti. Pozornost je věnována také učiteli pracujícímu s dvouletými dětmi. Publikace spojuje teorie s výsledky výzkumů souvisejících s dvouletými dětmi.

In English

Publications brings the topic of two years old children in preschool education from several angles. It deals with the theoretical basis of psychological and pedagogical concepts related to the education of two years old children as education, upbringing, learning, play and environment. It shows education of two years old children in Europe. One chapter is devoted to the specifics of development of two years old children. The penultimate chapter deals with modifying the framework of preschool educational for two years old children. Attention is also paid to teachers to working with the two-years old children. The publication combines theory and research results related to the two-years old children