Detailed Information on Publication Record
2015
Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání
GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁBasic information
Original name
Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání
Name (in English)
Two years old child in preschool education
Authors
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 64 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Učebnice
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
ISBN
978-80-210-8114-7
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-8114-2015
Keywords (in Czech)
Vzdělávání; výchova; učení; hra; prostředí; modely vzdělávání; profesní kompetence učitele MŠ
Keywords in English
Education; upbringing; learning; play; environment; models of education; professional competence of kindergarten teacher
Tags
Změněno: 16/2/2016 11:50, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Publikace zpracovává téma dvouletých dětí v předškolním vzdělávání z několika úhlů. Zabývá se teoretickými východisky psychologických a pedagogických pojmů souvisejících se vzděláváním dvouletých dětí jako výchova, vzdělávání, učení, hra a prostředí. Dále ukazuje vzdělávání dvouletých dětí v Evropě. Jedna z kapitol je věnována vývojovým specifikům dvouletých dětí. Předposlední kapitola se věnuje úpravě rámcového vzdělávacího programu pro dvouleté děti. Pozornost je věnována také učiteli pracujícímu s dvouletými dětmi. Publikace spojuje teorie s výsledky výzkumů souvisejících s dvouletými dětmi.
In English
Publications brings the topic of two years old children in preschool education from several angles. It deals with the theoretical basis of psychological and pedagogical concepts related to the education of two years old children as education, upbringing, learning, play and environment. It shows education of two years old children in Europe. One chapter is devoted to the specifics of development of two years old children. The penultimate chapter deals with modifying the framework of preschool educational for two years old children. Attention is also paid to teachers to working with the two-years old children. The publication combines theory and research results related to the two-years old children