GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ. Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání (Two years old child in preschool education). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 64 pp. ISBN 978-80-210-8114-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8114-2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání
Name (in English) Two years old child in preschool education
Authors GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 64 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Textbook
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8114-7
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8114-2015
Keywords (in Czech) Vzdělávání; výchova; učení; hra; prostředí; modely vzdělávání; profesní kompetence učitele MŠ
Keywords in English Education; upbringing; learning; play; environment; models of education; professional competence of kindergarten teacher
Tags Munipress
Bibliography 54 records
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 16/2/2016 11:50.
Abstract
Publikace zpracovává téma dvouletých dětí v předškolním vzdělávání z několika úhlů. Zabývá se teoretickými východisky psychologických a pedagogických pojmů souvisejících se vzděláváním dvouletých dětí jako výchova, vzdělávání, učení, hra a prostředí. Dále ukazuje vzdělávání dvouletých dětí v Evropě. Jedna z kapitol je věnována vývojovým specifikům dvouletých dětí. Předposlední kapitola se věnuje úpravě rámcového vzdělávacího programu pro dvouleté děti. Pozornost je věnována také učiteli pracujícímu s dvouletými dětmi. Publikace spojuje teorie s výsledky výzkumů souvisejících s dvouletými dětmi.
Abstract (in English)
Publications brings the topic of two years old children in preschool education from several angles. It deals with the theoretical basis of psychological and pedagogical concepts related to the education of two years old children as education, upbringing, learning, play and environment. It shows education of two years old children in Europe. One chapter is devoted to the specifics of development of two years old children. The penultimate chapter deals with modifying the framework of preschool educational for two years old children. Attention is also paid to teachers to working with the two-years old children. The publication combines theory and research results related to the two-years old children
PrintDisplayed: 30/4/2024 22:01