ŠUTOVÁ, Michaela. Jak žáci vidí učebnici. In Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice. Hradec Králové, 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak žáci vidí učebnici
Name in Czech Jak žáci vidí učebnici
Authors ŠUTOVÁ, Michaela.
Edition Hradec Králové, Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Science
Keywords (in Czech) učebnice fyziky, eye-tracking, inverzní mapy, pozornost žáků
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Michaela Drexler, učo 350140. Changed: 6/2/2016 10:43.
Abstract
Příspěvek popisuje, jak žáci základních škol věnují svoji pozornost při čtení a procházení vybrané kapitoly fyzikální učebnice. Pomocí metody eye-trackingu (pomocí zařízení SMI RED 250) je názorně popsáno, jaké pasáže žáci (n = 4) vidí, a které naopak téměř ignorují. Výstupem eye-trackingu jsou inverzní mapy. Konkrétně je v tomto příspěvku popsána žákovská pozornost v rámci kapitoly "spalovací motory" ve fyzikální učebnici Fyzika 8 od Nakladatelství Fraus. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu října 2015.
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:47