D 2015

The Influence of Music Education of Czech University Students on Their Aesthetic Feelings and Taste of Music

BÉBAROVÁ, Markéta

Základní údaje

Originální název

The Influence of Music Education of Czech University Students on Their Aesthetic Feelings and Taste of Music

Autoři

BÉBAROVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue, od s. 41-44, 4 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086478

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8108-6

DOI

http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8108-2015

UT WoS

000434799800005

Klíčová slova česky

Artificiální hudba; estetické cítění; hudební preference; hudební vkus; hudební výchova; hudební žánr; nonartificiální hudba; Otakar Zich; receptivní výchova; sociologický výzkum; psychologický výzkum; Vladimír Helfert;

Klíčová slova anglicky

Aesthetic feeling; Artificial music; Music education; Musical genre; Musical preferences; Non-artificial music; Otakar Zich; Psychological survey; Receptive education; Sociological survey; Vladimír Helfert

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2019 08:50, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG CZ

V originále

The article analyses an influence of music education of university students on their taste in music. It seeks a relevance of receptive education when working with students educated in music. A sociomusicological survey, performing rating selected examples of both artificial- and non-artificial music by academic responders, was carried out at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, in 2014. An output from the survey is presented in breef.

Česky

Článek analyzuje problematiku vlivu hudebního vzdělání na hudební vkus české vysokoškolské mládeže. Zamýšlí se nad významem receptivní výchovy při edukaci hudebně vzdělaných posluchačů. Seznamuje stručnou formou také s výsledky hudebně sociologického výzkumu Pedagogické fakulty v Brně z r. 2014, týkajícího se hodnocení vybraných ukázek artificiální a nonartificiální hudby vysokoškolskými respondenty.

Návaznosti

MUNI/A/1309/2014, interní kód MU
Název: Postoje vysokoškolských studentů ČR k soudobé artificiální hudbě
Investor: Masarykova univerzita, Postoje vysokoškolských studentů ČR k soudobé artificiální hudbě, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 13. 11. 2024 22:03