C 2014

Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin

GAŽOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin

Name in Czech

Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin

Name (in English)

The th grade students’ misconceptions about photosynthesis and plant respiration

Authors

GAŽOVÁ, Kateřina

Edition

Brno, Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení, p. 169-190, 22 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 40, 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7569-6

Keywords (in Czech)

dýchání rostlin; fotosyntéza; mylné představy; žáci 6. ročníku ZŠ

Keywords in English

plant respiration; photosynthesis; wrong ideas; the 6th grade students
Změněno: 8/2/2016 18:17, PhDr. Kateřina Gažová

Abstract

V originále

Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.

In Czech

Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.

Links

MUNI/A/0908/2013, interní kód MU
Name: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2014)
Investor: Masaryk University, Category A