GAŽOVÁ, Kateřina. Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin (The th grade students’ misconceptions about photosynthesis and plant respiration). In Janík, T., Slavík, J., Lokajíčková, V. Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 169-190. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 40. ISBN 978-80-210-7569-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin
Name in Czech Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin
Name (in English) The th grade students’ misconceptions about photosynthesis and plant respiration
Authors GAŽOVÁ, Kateřina.
Edition Brno, Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení, p. 169-190, 22 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 40, 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7569-6
Keywords (in Czech) dýchání rostlin; fotosyntéza; mylné představy; žáci 6. ročníku ZŠ
Keywords in English plant respiration; photosynthesis; wrong ideas; the 6th grade students
Changed by Changed by: PhDr. Kateřina Gažová, učo 67607. Changed: 8/2/2016 18:17.
Abstract
Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.
Abstract (in Czech)
Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.
Abstract (in English)
The present chapter was focused on defining the concepts of photosynthesis and plant respiration in the curriculum for primary school, and to search the research on misconceptions and on the research of pupils' misconceptions on the example of plant physiology (primarily on photosynthesis and plant respiration) for the 6th grade students of lower secondary school. The reason for choosing the topic is the lack of work processing the topic of misconceptions pupils of primary school in the physiology of plants in the Czech Republic. The basis of the research undertaken is the influence of selected factors on the level of misconceptions. Besides the influence of gender, age and favorite subject are also examined misconceptions affecting pupils' attitudes towards science.
Links
MUNI/A/0908/2013, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2014)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/10/2024 22:26