PRAVDOVÁ, Blanka a Petr SVOJANOVSKÝ. Reflektované praxe: mezi žitou zkušeností a vyprázdněným pojmem. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflektované praxe: mezi žitou zkušeností a vyprázdněným pojmem
Název česky Reflective Practice: between lived experience and empty concept
Autoři PRAVDOVÁ, Blanka a Petr SVOJANOVSKÝ.
Vydání 2015.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky reflektivní praxe, studenti učitelství, učitelské vzdělávání
Klíčová slova anglicky reflective practice, student teachers, teacher education
Změnil Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 23. 3. 2016 11:46.
Anotace
Cílem příspěvku je poukázat na zásadní faktory, jež ovlivňují účinnost učitelských praxí na Pedagogické fakultě MU. Za tímto účelem Rozlišujeme „makro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině institucionální (systémové) a „mikro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině jednotlivých aktérů. V rovině institucionální je pozornost zaměřována na tři základní faktory – počet hodin praxe, reflexe praxe a systémové myšlení. V centru naší pozornosti stojí student, ostatní aktéry chápeme jako přímé a nepřímé podporovatele studenta. Na konkrétních příkladech je ilustrováno, jak institucionální opatření vytvářející podmínky pro reflektovanou praxi mohou v rukách jednotlivých aktérů nabývat různých podob – od formálního splnění zadaných požadavků až po osobní nasazení kreativně využívající nabídnutý potenciál.
Anotace česky
Cílem příspěvku je poukázat na zásadní faktory, jež ovlivňují účinnost učitelských praxí na Pedagogické fakultě MU. Za tímto účelem Rozlišujeme „makro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině institucionální (systémové) a „mikro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině jednotlivých aktérů. V rovině institucionální je pozornost zaměřována na tři základní faktory – počet hodin praxe, reflexe praxe a systémové myšlení. V centru naší pozornosti stojí student, ostatní aktéry chápeme jako přímé a nepřímé podporovatele studenta. Na konkrétních příkladech je ilustrováno, jak institucionální opatření vytvářející podmínky pro reflektovanou praxi mohou v rukách jednotlivých aktérů nabývat různých podob – od formálního splnění zadaných požadavků až po osobní nasazení kreativně využívající nabídnutý potenciál.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUNázev: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 16:00