J 2014

ICT ve školách - realita, výhledy, doporučení

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

ICT ve školách - realita, výhledy, doporučení

Name (in English)

ICT in schools - a reality, outlooks, recommendations

Authors

Edition

Řízení školy: Speciál pro střední školy, Praha, Wolters Kluwer ČR a.s. 2014, 1214-8679

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

výzkum; ICT; školy; učitelé; žáci; srovnání

Keywords in English

research; ICT; schools; teachers; pupils; comparison
Změněno: 9/2/2016 08:47, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Zavádí-li se určitá inovace do vzdělávání, tak ji zdaleka nestačí připravit a realizovat, ale je nutné rovněž vyhodnotit její úspěšnost. Na základě takové evaluace je pak možné uvažovat o dalším postupu. Zavádění informačních a komunikačních (digitálních) technologií do škol představuje bezesporu jednu z významných inovací vzdělávání. V České republice se bohužel systematické evaluaci či výzkumu v oblasti využívání ICT nevěnuje příliš pozornosti, a to již od samotného počátku masivního nástupu ICT do škol. Přesto existují zdarma dostupné zdroje informací, které nastavují pomyslné zrcadlo aktivitám (nejenom) škol v oblasti využívání ICT. Příkladem může být mezinárodní výzkum Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools, s jehož vybranými výsledky seznamuje tento článek.

In English

Th article is focused on research called Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools (2013) and its results in Czech Republic.

Links

GA406/01/1078, research and development project
Name: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Czech Science Foundation, The Culture of Czech School and Strategies for its Development