DOHNALOVÁ, Šárka. Drama as a multisensory approach to include SEN learners in an EFL classroom. In Povrivčáková Silvia. Teaching Foreign Languages to Learners with Special Educational Needs. elektronické. Nitra: Constantine the Philosopher Unive: Nitra: Constantine the Philosopher University. s. 101-110. Pokrivčáková, S. et al. (2015). Teaching Foreign Languages to Learners with Special Educational Needs: e-textbook for foreign language teachers. Nitra. ISBN 978-80-558-0941-0. doi:10.17846/SEN.2015.101-110. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Drama as a multisensory approach to include SEN learners in an EFL classroom
Autoři DOHNALOVÁ, Šárka.
Vydání elektronické. Nitra: Constantine the Philosopher Unive, Teaching Foreign Languages to Learners with Special Educational Needs. od s. 101-110, 10 s. Pokrivčáková, S. et al. (2015). Teaching Foreign Languages to Learners with Special Educational Needs: e-textbook for foreign language teachers. Nitra, 2015.
Nakladatel Nitra: Constantine the Philosopher University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-558-0941-0
Doi http://dx.doi.org/10.17846/SEN.2015.101-110
Klíčová slova česky DV, strukturování tématu, multisensoriální přístup, integrovat, silná stránka, žáci se specifickými potřebami, holistický, smysluplný kontext
Klíčová slova anglicky drama, structuring drama work, multisensory approach, integrate, strength, SEN learners, holistic, meaningful context
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 9. 2. 2016 15:12.
Anotace
The objective of this chapter is to introduce drama and structuring drama work as a multisensory approach that integrates more than only linguistic intelligence (Gardner, 1999), which is not the strenth of SEN learners, namely dyslexic learners. Structured drama is a special type of method or holistic planning of teaching the EFL subject content in a meaningful context. As this is a complex method the aim of this chapter is to briefly introduce the theoretical background of drama in EFL as well as to introduce one structured drama lesson to demonstrate some of the possibilities of structuring EFL content in a way that is suitable for SEN children incorporating psychomotoric, affective, and cognitive aims; various learning strategies as well as various intelligences.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:31