ČERNÝ, Michal. Formování a rozvoj české fyzikální vědy a techniky 1862-1916 (Formation and Development of Czech physical science and technology 1862-1916). In Slabotínský, Radek; Stöhrová, Pavla; Gilbertová, Marie; Řezáčová, Eva. Kapitoly z hospodářských dějin Moravy a Slezska v 19. a 20. století : průmysl, technika a exaktní vědy. 1st ed. Brno: Technické muzeum v Brně. p. 88-100. Acta Musei technici Brunensis ; sv. 9. ISBN 978-80-87896-21-1. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Formování a rozvoj české fyzikální vědy a techniky 1862-1916
Name (in English) Formation and Development of Czech physical science and technology 1862-1916
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Kapitoly z hospodářských dějin Moravy a Slezska v 19. a 20. století : průmysl, technika a exaktní vědy, p. 88-100, 13 pp. Acta Musei technici Brunensis ; sv. 9, 2015.
Publisher Technické muzeum v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60101 History
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00086507
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-87896-21-1
Keywords (in Czech) fyzika; jednota českých fyziků; Ernst Mach; August Seydler
Keywords in English physics; Unity Czech physicists; Ernst Mach; August Seydler
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 6/4/2016 13:49.
Abstract
Příspěvek systematicky mapuje klíčové momenty formování českého vědeckého prostředí jak na úrovni spolkové činnosti, tak také školních politik nebo jednotlivých osobností. Postupuje přitom strukturalisticky s cílem ukázat základní myšlenkové klima a determinanty daného období.
Abstract (in English)
Post systematically mapping the key moments in the formation of the Czech scientific environment at both the federal activities, as well as school policies or individual personalities. Follows a structurally in order to show the basic intellectual climate and determinants that cover a period.
PrintDisplayed: 28/3/2024 18:39