V originále
Transformační změny, které v českém školství v současnosti probíhají, jsou často spojovány s pojmem kvalita. Obvykle jsou používána slovní spojení, jako je kvalita vzdělávání, kvalita školy, kvalita kurikula, kvalita výuky aj. Hovoří se také o kvalitě jednotlivých vzdělávacích oborů. Vznik předkládaného textu byl iniciován hodnocením kvality české kurikulární reformy, která podle mnohých autorů zaostala za původním očekáváním, a to i v souvislosti s tělesnou výchovou. Jedním z konkrétních problémů revidovaného kurikula tělesné výchovy je nedostatečný soulad mezi projektovanými cíli tělesné výchovy, obsahem vzdělávání definovaným v rámcových vzdělávacích programech a nízká kongruence mezi jednotlivými formami kurikula české tělesné výchovy. V předloženém textu se proto zaměřujeme na výzkum některých aspektů realizace tělesné výchovy v České republice a srovnání českého projektovaného kurikula s kurikulem zahraničním (Irsko, USA, SRN, Nizozemsko). Věříme, že za daných okolností takto můžeme napomoci řešit problém souladu jednotlivých složek kurikula jako významného faktoru ovlivňujícího kvalitu vzdělávání a přispět do debaty o budoucích revizích a úpravách českého kurikula tělesné výchovy či například při tvorbě, revizi a implementaci aktuálně zaváděných standardů tělesné výchovy. Předpokládáme, že český příklad bude inspirativní i pro tvorbu kurikula v zahraničí.