VLČEK, Petr, Vladislav MUŽÍK, Martina HABRDLOVÁ and Michal LUPAČ. Problém kongruece v kurikulu tělesné výchovy v České republice. (Congruece in projected curricula in the Czech Republic). In KURIKULÁRNA REFORMA A PERSPEKTÍVY ZÁKLADNEJ ŠKOLY. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problém kongruece v kurikulu tělesné výchovy v České republice.
Name in Czech Problém kongruece v kurikulu tělesné výchovy v České republice.
Name (in English) Congruece in projected curricula in the Czech Republic
Authors VLČEK, Petr, Vladislav MUŽÍK, Martina HABRDLOVÁ and Michal LUPAČ.
Edition KURIKULÁRNA REFORMA A PERSPEKTÍVY ZÁKLADNEJ ŠKOLY, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D., učo 346572. Changed: 10/2/2016 13:39.
Abstract
Transformační změny, které v českém školství v současnosti probíhají, jsou často spojovány s pojmem kvalita. Obvykle jsou používána slovní spojení, jako je kvalita vzdělávání, kvalita školy, kvalita kurikula, kvalita výuky aj. Hovoří se také o kvalitě jednotlivých vzdělávacích oborů. Vznik předkládaného textu byl iniciován hodnocením kvality české kurikulární reformy, která podle mnohých autorů zaostala za původním očekáváním, a to i v souvislosti s tělesnou výchovou. Jedním z konkrétních problémů revidovaného kurikula tělesné výchovy je nedostatečný soulad mezi projektovanými cíli tělesné výchovy, obsahem vzdělávání definovaným v rámcových vzdělávacích programech a nízká kongruence mezi jednotlivými formami kurikula české tělesné výchovy. V předloženém textu se proto zaměřujeme na výzkum některých aspektů realizace tělesné výchovy v České republice a srovnání českého projektovaného kurikula s kurikulem zahraničním (Irsko, USA, SRN, Nizozemsko). Věříme, že za daných okolností takto můžeme napomoci řešit problém souladu jednotlivých složek kurikula jako významného faktoru ovlivňujícího kvalitu vzdělávání a přispět do debaty o budoucích revizích a úpravách českého kurikula tělesné výchovy či například při tvorbě, revizi a implementaci aktuálně zaváděných standardů tělesné výchovy. Předpokládáme, že český příklad bude inspirativní i pro tvorbu kurikula v zahraničí.
PrintDisplayed: 22/7/2024 09:22