HORÁKOVÁ, Radka. Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku (The auditory perception assessment tools of cochlear implant users in early and preschool age). první. Bratislava: Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, 2014, 145 pp. Kročanová L., Zubová M. Špeciálnopedagogické poradenstvo - Informačný bulletin XVIII. ISBN 978-80-89698-05-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku
Name in Czech Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku
Name (in English) The auditory perception assessment tools of cochlear implant users in early and preschool age
Authors HORÁKOVÁ, Radka.
Edition první. Bratislava, 145 pp. Kročanová L., Zubová M. Špeciálnopedagogické poradenstvo - Informačný bulletin XVIII. 2014.
Publisher Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie
Other information
Type of outcome Survey and educational texts
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-89698-05-9
Keywords (in Czech) dítě s postižením sluchu; sluchadlo; kochleární implantát; nástroje pro hodnocení sluchové percepce; rozvoj komunikačních dovedností
Keywords in English deaf child; hearing aid; cochlear implant; the tools of auditory perception assessment; development of communication skills
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Radka Horáková, Ph.D., učo 22250. Changed: 26/2/2016 22:25.
Abstract
Předkládaný článek se zabývá problematikou hodnocení sluchové percepce a komunikačních dovedností u dětí s postižením sluchu, zejména pak u uživatelů kochleárních implantátů. Poukazuje na důležitost včasného odhalení sluchové vady, přidělení adekvátní kompenzační pomůcky a zajištění týmové spolupráce při péči o dítě se sluchovým postižením. Autorka uvádí aktuální přehled zahraničních testových baterií a tuzemských materiálů užívaných při hodnocení přínosu kochleárního implantátu a příp. i sluchadel. V závěru článku přináší informace týkající se probíhajícího procesu ověřování české adaptace Škály pro posouzení sluchového vnímání u kojenců a batolat IT-MAIS.
Abstract (in Czech)
Předkládaný článek se zabývá problematikou hodnocení sluchové percepce a komunikačních dovedností u dětí s postižením sluchu, zejména pak u uživatelů kochleárních implantátů. Poukazuje na důležitost včasného odhalení sluchové vady, přidělení adekvátní kompenzační pomůcky a zajištění týmové spolupráce při péči o dítě se sluchovým postižením. Autorka uvádí aktuální přehled zahraničních testových baterií a tuzemských materiálů užívaných při hodnocení přínosu kochleárního implantátu a příp. i sluchadel. V závěru článku přináší informace týkající se probíhajícího procesu ověřování české adaptace Škály pro posouzení sluchového vnímání u kojenců a batolat IT-MAIS.
Abstract (in English)
Presented article deals with the topic of the hearing perception evaluation and the level of communiation skills in the children with the hearing impairment, especially the cochlear implant users. It hightlights the importance of the early identification of the hearing loss, adequate compensation aid and team cooperation while dealing with the child with the hearing loss. The author presents updated review of the foreign test bateries and local materials used for the cochlear implant contribution evaluation and/or hearing aids. The conclusion brings update information about ongoing evaluation process of the Cezch version of the IT-MAIS.
PrintDisplayed: 3/5/2024 15:57