FRÝZOVÁ, Iva. Ne slyšet, ale vidět (Not hear,but see). 2015. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Ne slyšet, ale vidět |
Name (in English) | Not hear,but see |
Authors | FRÝZOVÁ, Iva. |
Edition | 2015. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | muzejní pedagogika, pozorování |
Keywords in English | museum education, observation |
Changed by | Changed by: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D., učo 12077. Changed: 8/3/2016 09:57. |
Abstract |
---|
Účastníci workshopu (muzejní pedagogové) se seznámili se zásadami výuky založené na neurovědním přístupu edukace, tedy přístupu vycházejícím z přirozených principů učení a podporující zví(ě)davost návštěvníků. Lektorka se zaměřila na didaktickou metodu POZOROVÁNÍ jako jednu z metod, která přenáší aktivitu na návštěvníka. To vše nejen teoreticky, ale také prakticky v prostorách MZM v Brně, v expozici Fauna Moravy. |
Abstract (in English) |
---|
Workshop participants (museum educators) are familiar with the principles of teaching based on neuroscientific approach of education, an approach based on the natural principles of learning and support the curiosity of visitors. Lecturer focused on teaching methods of observation as a method, which activates the visitor. All this not only theoretically, but also practically in the premises of the Moravian Museum in Brno, Moravia Fauna exposure. |
PrintDisplayed: 6/10/2024 16:40