FRÝZOVÁ, Iva. Ne slyšet, ale vidět (Not hear,but see). 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ne slyšet, ale vidět
Name (in English) Not hear,but see
Authors FRÝZOVÁ, Iva.
Edition 2015.
Other information
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) muzejní pedagogika, pozorování
Keywords in English museum education, observation
Changed by Changed by: Mgr. Iva Frýzová, učo 12077. Changed: 8/3/2016 09:57.
Abstract
Účastníci workshopu (muzejní pedagogové) se seznámili se zásadami výuky založené na neurovědním přístupu edukace, tedy přístupu vycházejícím z přirozených principů učení a podporující zví(ě)davost návštěvníků. Lektorka se zaměřila na didaktickou metodu POZOROVÁNÍ jako jednu z metod, která přenáší aktivitu na návštěvníka. To vše nejen teoreticky, ale také prakticky v prostorách MZM v Brně, v expozici Fauna Moravy.
Abstract (in English)
Workshop participants (museum educators) are familiar with the principles of teaching based on neuroscientific approach of education, an approach based on the natural principles of learning and support the curiosity of visitors. Lecturer focused on teaching methods of observation as a method, which activates the visitor. All this not only theoretically, but also practically in the premises of the Moravian Museum in Brno, Moravia Fauna exposure.
PrintDisplayed: 27/7/2024 18:10