W 2015

Ne slyšet, ale vidět

FRÝZOVÁ, Iva

Basic information

Original name

Ne slyšet, ale vidět

Name (in English)

Not hear,but see

Authors

Edition

2015

Other information

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

muzejní pedagogika, pozorování

Keywords in English

museum education, observation
Změněno: 8/3/2016 09:57, Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.

Abstract

V originále

Účastníci workshopu (muzejní pedagogové) se seznámili se zásadami výuky založené na neurovědním přístupu edukace, tedy přístupu vycházejícím z přirozených principů učení a podporující zví(ě)davost návštěvníků. Lektorka se zaměřila na didaktickou metodu POZOROVÁNÍ jako jednu z metod, která přenáší aktivitu na návštěvníka. To vše nejen teoreticky, ale také prakticky v prostorách MZM v Brně, v expozici Fauna Moravy.

In English

Workshop participants (museum educators) are familiar with the principles of teaching based on neuroscientific approach of education, an approach based on the natural principles of learning and support the curiosity of visitors. Lecturer focused on teaching methods of observation as a method, which activates the visitor. All this not only theoretically, but also practically in the premises of the Moravian Museum in Brno, Moravia Fauna exposure.