Detailed Information on Publication Record
2015
Ne slyšet, ale vidět
FRÝZOVÁ, IvaBasic information
Original name
Ne slyšet, ale vidět
Name (in English)
Not hear,but see
Authors
Edition
2015
Other information
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50300 5.3 Education
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
muzejní pedagogika, pozorování
Keywords in English
museum education, observation
Změněno: 8/3/2016 09:57, Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
V originále
Účastníci workshopu (muzejní pedagogové) se seznámili se zásadami výuky založené na neurovědním přístupu edukace, tedy přístupu vycházejícím z přirozených principů učení a podporující zví(ě)davost návštěvníků. Lektorka se zaměřila na didaktickou metodu POZOROVÁNÍ jako jednu z metod, která přenáší aktivitu na návštěvníka. To vše nejen teoreticky, ale také prakticky v prostorách MZM v Brně, v expozici Fauna Moravy.
In English
Workshop participants (museum educators) are familiar with the principles of teaching based on neuroscientific approach of education, an approach based on the natural principles of learning and support the curiosity of visitors. Lecturer focused on teaching methods of observation as a method, which activates the visitor. All this not only theoretically, but also practically in the premises of the Moravian Museum in Brno, Moravia Fauna exposure.