B 2015

Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe

ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe

Name in Czech

Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe

Name (in English)

Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice

Authors

ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora BOČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Daniela ĎÁSKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tinatin CHITORELIDZE (268 Georgia, belonging to the institution), Lenka GAJZLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina GRUBEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana HRČOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Godwin Jude Uchenna IROKABA (566 Nigeria, belonging to the institution), Nora JÁGEROVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Kristýna KEHAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KOPEČNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivana MÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra ODEHNALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra PISKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucia PLEVOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alena FRANKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠIMČÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Helena VAĎUROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavlína WINKLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, 367 pp. 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00086574

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8098-0

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; raná podpora; školní vzdělávání; podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami; pracovní uplatnění; tělesné a kombinované postižení; mentální postižení; schizofrenie; logopedická intervence; tablet; environmentální vzdělávání

Keywords in English

inclusive education; early support; school education; support for children with special educational needs; job placement; physical and multiple disability; mental impairment; schizophrenia; speech therapy; tablets; environmental education

Tags

Reviewed
Změněno: 21/2/2016 20:19, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Monografie je výstupem projektu s názvem Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami řešeného na Masarykově univerzitě v rámci grantového projektu specifického výzkumu. Publikace je tematicky členěna na čtyři oblasti, které se zaměřují na jednotlivá témata v souladu s výzkumnými cíli participujících akademických pracovníků a studentů doktorského studijního programu. Úvodní tematický celek se orientuje na východiska inkluzivního vzdělávání, druhý na ranou podporu a předškolní vzdělávání. Třetí celek je věnován školnímu vzdělávání v inkluzivním prostředí a čtvrtý, závěrečný celek je zaměřen na inkluzi v sociálním kontextu. Ve všech kapitolách jednotlivých celků jsou prezentována výzkumná šetření zaměřená na inkluzivní vzdělávání v rámci Brna a Jihomoravského kraje.

In English

Monograph is the outcome of the project titled Current trends in the conception and implementation of inclusive education in the Czech Republic and the Faculty of Education with regard to pupils with special educational needs solved at Masaryk University in the framework of the grant project specific research. The publication is divided into four thematic areas, which focus on individual topics in line with the research goals of the participating academics and doctoral candidates. Introductory thematic unit focuses on the basis of inclusive education, the other on early support and early childhood education. The third unit is devoted to school education in an inclusive environment, and the fourth, final unit is aimed at inclusion in a social context. Each chapter presents researches focusing on inclusive education in the region of Brno and South Moravia.

Links

MUNI/A/1169/2014, interní kód MU
Name: Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masaryk University, Category A
Displayed: 19/10/2024 09:26