Detailed Information on Publication Record
2015
Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma
Name in Czech
Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma
Name (in English)
Inclusion in Schools and in Society as an Interdisciplinary Issue
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora BOČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivona JEDLIČKOVÁ (203 Czech Republic), Geraldina PALOVČÍKOVÁ (703 Slovakia), Petr KOPEČNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana OŠLEJŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel PANČOCHA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Evžen ŘEHULKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivo ŠLAPÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin VRUBEL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 363 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00086580
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8093-5
Keywords (in Czech)
inkluze; inkluzivní vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; škola; řízení školy; kultura školy; společnost; sociální inkluze; perspektivy spolupráce
Keywords in English
inclusion; inclusive education; pupils with special educational needs; school; school management; school culture; society; social inclusion; prospects of cooperation
Tags
Reviewed
Změněno: 25/4/2017 11:24, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Ve výzkumné monografii je řešeno téma inkluze jako interdisciplinární problém. Inkluzivní vzdělávání není jen problémem pedagogickým nebo speciálněpedagogickým, ale jeho realizace je podmíněna spoluprací celé řady vědních oborů – psychologie, lékařství i sociologie. Zajímaly nás otázky: Jaké faktory ovlivňují jednotlivé aktéry inkluzivního vzdělávání? Na jakých úrovních inkluzivního vzdělávání jednotlivé faktory působí? Jak identifikované faktory působí? Výzkumným prostředím byly běžné základní školy. Využity byly standardní postupy sociálně vědního a medicínského výzkumu, jak kvantitativního, tak kvalitativního charakteru. Výzkumná monografie je členěna do pěti větších celků s vnitřním členěním na kapitoly.
In English
In the research book is addressing the topic of inclusion as an interdisciplinary issue. Inclusive education is not just educational or special educational issue, but its implementation is dependent on cooperation across a number of disciplines - psychology, medicine and sociology. We are interested in particular in answering following questions: What factors affect particular participants of inclusive education? At what levels do the factors function in inclusive education? How do these identified factors function The main research sectors are mainstream primary schools. Standard procedures for social science and medical research of both quantitative and qualitative nature were used. The research book is divided into five sections with internal division into chapters.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|