k 2015

Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka – pilotní studie

HOVOŘÁKOVÁ, Ivana

Basic information

Original name

Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka – pilotní studie

Name (in English)

Language Learning Strategies in Blind Students of English Language as a Foreign Language- Pilot Study

Authors

HOVOŘÁKOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00086592

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

strategie učení; strategie učení se cizímu jazyku; zrakově postižení; nevidomí; anglický jazyk jako cizí jazyk; případová studie

Keywords in English

learning strategies; foreign language learning strategies; visually impaired; the blind; English language as a foreign language; case study
Změněno: 3/4/2016 20:52, Mgr. Ivana Hovořáková, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkum strategií učení se cizímu jazyku patří k aktuálně zkoumaným tématům. Jeho cílem je zefektivnit a zjednodušit učení se cizím jazykům (CJ). Vzhledem k rostoucím počtům zrakově postižených (ZP) studentů na českých vysokých školách považujeme za důležité porozumět procesům učení se cizím jazykům i u této minoritní skupiny. Pilotní studie k zamýšlenému výzkumu byla provedena v období duben 2014 až březen 2015. Cílem bylo ověřit zvolenou metodologii a otestovat vybrané výzkumné nástroje. Druhotným cílem bylo získat první výzkumná data. Současně realizovaný výzkum strategií učení se cizím jazykům považujeme za průkopnický v této oblasti a slibujeme si od něho pochopení způsobu učení se cizím jazykům, potažmo anglického jazyka (AJ), nevidomými.

In English

Research in anguage learning strategies belongs among contemporary didactic-educational topics. It's aim is to make foreign language learning easier and more effective. Due to rising numbers of visually impraired students at Czech universities, we consider understanding to learning processes important. The pilot study was realized between August 2014 and March 2015. The goal was to test chosen methodology and research tools. The reasearch may be considered as the first of its kind in this field of study. We hope to find aswers to aeustions dealing with language learning by the blind.

Links

MUNI/A/1137/2014, interní kód MU
Name: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV)
Investor: Masaryk University, Category A