SYSLOVÁ, Zora. Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu (How kindergarten teachers perceive educational reality). In Wiegerová Adriana. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. 1st ed. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, p. 37-48. Předškolní a primární výchova a vzdělávání 373.2/3. ISBN 978-80-7454-555-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu
Name (in English) How kindergarten teachers perceive educational reality
Authors SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Zlín, Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula, p. 37-48, 12 pp. Předškolní a primární výchova a vzdělávání 373.2/3, 2015.
Publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086593
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7454-555-9
Keywords (in Czech) profesní vidění; učitel mateřské školy; videonahrávky
Keywords in English professional vision; kindergarten teacher; video
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 11/3/2016 12:29.
Abstract
Kapitola si klade za cíl seznámit čtenáře s fenoménem profesního vidění. Zabývá se tím, jak vnímání vzdělávací reality ovlivňuje rozhodování učitele mateřské školy a jeho jednání. Vnímání vzdělávací reality souvisí s reflektivními dovednostmi. Ty se stávají důležitou součástí diskurzu o profesionalitě učitele. V kapitole jsou zachyceny výsledky výzkumu zaměřeného na zjištění oblastí, kterých si všímají učitelé mateřských škol s různou délkou praxe a různou úrovní dosaženého vzdělání.
Abstract (in English)
Chapter aims to familiarize the reader with the phenomenon of professional vision. It looks at how the perception of the educational reality affects the decision kindergarten teacher and his actions. Perception of educational properties associated with reflective skills. They have become an important part of the discourse on teacher professionalism. The chapter recorded the results of research aimed at finding areas which attract teachers of kindergartens with different length of service and levels of educational attainment.
PrintDisplayed: 8/5/2024 00:00