Detailed Information on Publication Record
2015
Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu
Name (in English)
How kindergarten teachers perceive educational reality
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Zlín, Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula, p. 37-48, 12 pp. Předškolní a primární výchova a vzdělávání 373.2/3, 2015
Publisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00086593
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7454-555-9
Keywords (in Czech)
profesní vidění; učitel mateřské školy; videonahrávky
Keywords in English
professional vision; kindergarten teacher; video
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2016 12:29, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Kapitola si klade za cíl seznámit čtenáře s fenoménem profesního vidění. Zabývá se tím, jak vnímání vzdělávací reality ovlivňuje rozhodování učitele mateřské školy a jeho jednání. Vnímání vzdělávací reality souvisí s reflektivními dovednostmi. Ty se stávají důležitou součástí diskurzu o profesionalitě učitele. V kapitole jsou zachyceny výsledky výzkumu zaměřeného na zjištění oblastí, kterých si všímají učitelé mateřských škol s různou délkou praxe a různou úrovní dosaženého vzdělání.
In English
Chapter aims to familiarize the reader with the phenomenon of professional vision. It looks at how the perception of the educational reality affects the decision kindergarten teacher and his actions. Perception of educational properties associated with reflective skills. They have become an important part of the discourse on teacher professionalism. The chapter recorded the results of research aimed at finding areas which attract teachers of kindergartens with different length of service and levels of educational attainment.