SYSLOVÁ, Zora. Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu. In Wiegerová Adriana. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, s. 37-48. Předškolní a primární výchova a vzdělávání 373.2/3. ISBN 978-80-7454-555-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu
Název anglicky How kindergarten teachers perceive educational reality
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Zlín, Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula, od s. 37-48, 12 s. Předškolní a primární výchova a vzdělávání 373.2/3, 2015.
Nakladatel Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086593
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7454-555-9
Klíčová slova česky profesní vidění; učitel mateřské školy; videonahrávky
Klíčová slova anglicky professional vision; kindergarten teacher; video
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 11. 3. 2016 12:29.
Anotace
Kapitola si klade za cíl seznámit čtenáře s fenoménem profesního vidění. Zabývá se tím, jak vnímání vzdělávací reality ovlivňuje rozhodování učitele mateřské školy a jeho jednání. Vnímání vzdělávací reality souvisí s reflektivními dovednostmi. Ty se stávají důležitou součástí diskurzu o profesionalitě učitele. V kapitole jsou zachyceny výsledky výzkumu zaměřeného na zjištění oblastí, kterých si všímají učitelé mateřských škol s různou délkou praxe a různou úrovní dosaženého vzdělání.
Anotace anglicky
Chapter aims to familiarize the reader with the phenomenon of professional vision. It looks at how the perception of the educational reality affects the decision kindergarten teacher and his actions. Perception of educational properties associated with reflective skills. They have become an important part of the discourse on teacher professionalism. The chapter recorded the results of research aimed at finding areas which attract teachers of kindergartens with different length of service and levels of educational attainment.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 22:52