NOVOTNÁ, Marie. Úroveň motivace pro hudební a hudebně-pedagogickou profesi u žáků ZUŠ a studentů konzervatoří (The Level of Motivation for Musical and Music Education Career Among Elementary Art School Pupils and Conservatory Students). Acta Musicologica.cz. Brno: Masarykova univerzita, Neuveden, No 2, p. Nestránkováno, 13 pp. ISSN 1214-5955. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Úroveň motivace pro hudební a hudebně-pedagogickou profesi u žáků ZUŠ a studentů konzervatoří
Name (in English) The Level of Motivation for Musical and Music Education Career Among Elementary Art School Pupils and Conservatory Students
Authors NOVOTNÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Acta Musicologica.cz, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1214-5955.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00086603
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English klíčová slova: career; music; motivation; music education; elementary art school; conservatory
Tags rivok
Changed by Changed by: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Changed: 6/4/2016 14:58.
Abstract
Příspěvek hodnotí úroveň motivace pro hudební profesi u žáků ZUŠ, ukazuje, že nejvyšších hodnot dosahuje ve věku 11 let. Z dat studentů konzervatoře pak vyplývá, že zatímco dívky preferují ve shodné míře sólovou dráhu, orchestrální (institucionální) zázemí i dráhu pedagogickou, u chlapců převládá interpretační zaměření nad pedagogickým.
Abstract (in English)
This paper evaluates the level of motivation for choosing a musical or music education career among pupils of elementary art schools. It shows that the highest degree of motivation appears at the age of 11. The study also showed that among conservatory students, females do not have significantly stronger preference for becoming either a solo player, an orchestra player or a teacher, while males prefer the career of a performer over that of a teacher.
PrintDisplayed: 16/4/2024 16:06