PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Role zkušenosti s lidmi s postižením na postoje k nim. In KB-Dozententagung 2015, Brno. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role zkušenosti s lidmi s postižením na postoje k nim
Název anglicky Experience with people with disabilities and it's role for attitudes to them
Autoři PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání KB-Dozententagung 2015, Brno, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086606
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky postoj společnosti; člověk s postižením; exkluze; stereotypy; stigma; začlenění do pracovního prostředí
Klíčová slova anglicky attitudes of society; person with disability; exclusion; stereotypes; stigma; integration to working environment
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 7. 3. 2016 23:35.
Anotace
Kontakt s lidmi s postižením se ukazuje jako významný faktor pro větší otevřenost vůči lidem s postižením a jejich akceptaci v různých oblastech života. V tomto příspěvku jsou představeny výsledky dotazníkového šetření, který byl zaměřen na vliv zkušenosti s lidmi s různým druhem postižení na postoj k nim, zejména v pracovním prostředí. Výsledky ukazují rozdíly s ohledem na druh postižení, oblast a intenzitu kontaktu.
Anotace anglicky
Contact with people with disabilities appears to be an important factor for greater openness towards people with disabilities and their acceptance in different areas of life. In this paper the results of the survey will be introduced. The research focused on the effect of experience with people with various types of disabilities to the attitude towards them, especially in the working environment. The results show differences with regard to the type of disability, area and scope of the contact.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 03:46