D 2015

Francouzština pro specifické účely: analýza diskursu televizního zpravodajství a rozvoj dovednosti poslechu s porozuměním

SUQUET, Petra

Základní údaje

Originální název

Francouzština pro specifické účely: analýza diskursu televizního zpravodajství a rozvoj dovednosti poslechu s porozuměním

Název česky

Francouzština pro specifické účely: analýza diskursu televizního zpravodajství a rozvoj dovednosti poslechu s porozuměním

Název anglicky

French for Specific Purposes: Discourse Analysis of Television News and Development of Listening Comprehension Skills

Autoři

SUQUET, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hradec Králové, Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy Konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2015, od s. 1545-1552, 8 s. 2015

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086614

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87952-12-2

Klíčová slova česky

francouzský jazyk; francouzština pro specifické účely; analýza diskursu; televizní zpravodajství; multimédia; poslech s porozuměním

Klíčová slova anglicky

French; French for specific purposes; discourse analysis; television news; multimedia; listening comprehension

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2016 13:18, Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem článku je představit analýzu diskursu televizního zpravodajství pro podporu tvorby kurzu Světové zprávy z médií, určeného studentům oboru Francouzský jazyk pro hospodářskou a administrativní činnost. Po nastínění teoretických a metodologických východisek se zaměřuje na samotnou analýzu a popis charakteristických rysů daného textového žánru a přináší návrh koncepce.

Anglicky

This paper focuses on the discourse analysis of television news with the aim to support the creation of the course called The News of the World, designed for students of the French language for economics and administration. After introducing the theoretical and methodological background, we describe the analysis and the characteristics of the discourse, and propose a design concept.