TOMÁNKOVÁ, Veronika. Lexikální shluky v rámci korpusů anglických právních textů - selekce, klasifikace, didaktické aspekty (Lexical Bundles in English Legal Text Corpora - Selection, Classification, Didactic Aspects). In Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. Konference studentů doktorských studijních programů Didaktika cizího jazyka a Pedagogika. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lexikální shluky v rámci korpusů anglických právních textů - selekce, klasifikace, didaktické aspekty
Name (in English) Lexical Bundles in English Legal Text Corpora - Selection, Classification, Didactic Aspects
Authors TOMÁNKOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. Konference studentů doktorských studijních programů Didaktika cizího jazyka a Pedagogika, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086628
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Lexikální shluk; selekce; klasifikace; didaktické aspekty; analýza potřeb.
Keywords in English Lexical bundle; selection; classification; didactic aspects; needs analysis.
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D., učo 37764. Changed: 1/4/2016 16:21.
Abstract
Konferenční příspěvek prezentuje analýzu lexikálních shluků, jejímž cílem bylo určit specifické rysy lingvistické kompetence vybraného výzkumného vzorku a ze získaných zjištění vyvodit didaktické implikace. Studie se zaměřuje na lexikální shluky extrahované ze čtyř anglických žánrově vymezených textových korpusů, kdy dílčí texty byly získány od respondentů, kteří jsou právními profesionály. Prezentovaná analýza byla provedena v rámci disertačního projektu.
Abstract (in English)
This conference paper analyzes lexical bundles with the aim of determining specific features of the linguistic competence of the selected research sample and drawing some pedagogical implications from the findings. The study focuses on lexical bundles retrieved from four legal genre-based corpora compiled from texts submitted by respondents who are all legal professionals. The analysis presented was conducted within the dissertation project.
Links
MUNI/A/1137/2014, interní kód MUName: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 6/10/2024 04:38