NOGA, Pavel. Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií. Brno: Masarykova univerzita. 168 s. ISBN 978-80-210-8063-8. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií
Název anglicky Typographic Poster. Traditional medium of communication in epoch of advanced digital technology
Autoři NOGA, Pavel.
Vydání Brno, 168 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8063-8
Klíčová slova anglicky Typo Poster; Poster Collectors; Poster as Memento of History; Technology in Graphic Design; Global Models and Trends; End of Poster in Czech Republic; Image versus Text; Typographic Poster Project
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 5. 5. 2016 16:06.
Anotace
Písmo je jedním ze základních nástrojů lidské komunikace a plakát po dlouhá léta patřil k nejrozšířenějším masově-komunikačním prostředkům. V období nástupu digitálních technologií se už zdálo, že plakát z tištěných médií postupně mizí. Ukazuje se však, že vedle čím dál intenzivnějšího každodenního využívání všemožných textových displejů dochází i k renesanci tradičního písmového plakátu. Monografie se zabývá současnou rolí plakátu a představuje typografické plakáty více než osmdesáti předních designérů z Česka, Polska a Slovenska včetně jejich názorů na práci s písmem a tvorbu typografických plakátů.
Anotace anglicky
A typeface is one of the basic tools of human communication and for a long time a poster belonged to the most widespread means of mass communication. At the time when digital technologies had emerged it seemed a poster would gradually disappear from printed media. However, it turns out that along with still more intensive everyday use of various text displays, there is also a renaissance of a traditional typeface poster.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 14:30