k 2015

CLIL and scaffolding in primary education in the Czech republic

KLIMSZOVÁ, Slavomíra

Basic information

Original name

CLIL and scaffolding in primary education in the Czech republic

Authors

KLIMSZOVÁ, Slavomíra (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)

Edition

The 10th international and 14th national ATECR conference, Uherské Hradiště, 2015

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00086643

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

CLIL; primární vzdělávání; žáci mladšího školního věku

Keywords in English

CLIL; primary education; young learners

Tags

International impact
Změněno: 4/4/2016 12:04, Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

Integration of content and language has become a new challenge for pre-service teachers at university settings in the Czech republic. The role of the teacher is to offer scaffolding, a temporary assistance until the pupil is able to become more independent. The presentation offers partial results of the pilot study which focuses on scaffolding strategies teachers use in CLIL primary classrooms in the Czech republic to support pupils’ linguistic and content development. It describes the first phase of research based on primary school lesson observations, video recordings and teachers´ stimulated recall. The results of this research will also be used as a study material for university students of primary education.

In Czech

Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie sa stalo novou výzvou pre učiteľov v Českej republike. Úlohou učiteľa je ponúknuť lešenie, dočasnú pomoc, kým je žiak schopný stať sa viac nezávislým. Prezentácia ponúka čiastkové výsledky pilotnej štúdie, ktorá sa zameriava na podporné stratégie (scaffolding), ktoré učitelia CLIL používajú v primárnom vzdelávaní v Českej republike na podporu jazykového i obsahového vývoja žiakov. Opisuje prvú fázu výskumu, na základe pozorovania, video nahrávok a stimulovaného vybavovania učiteľov. Výsledky tohto výskumu budú využité aj ako študijný materiál pre študentov oboru Učiteľstva pre prvý stupeň ZŠ.

Links

MUNI/A/1137/2014, interní kód MU
Name: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV)
Investor: Masaryk University, Category A
Displayed: 8/11/2024 20:37