2015
Barriers in communication when solving word problems
BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁZákladní údaje
Originální název
Barriers in communication when solving word problems
Název česky
Komunikační bariéry žáků při řešení slovních úloh
Autoři
BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ
Vydání
první. Brno, 10 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
komunikační bariéry,slovní úlohy,vyučování matematice,první stupeň ZŠ
Klíčová slova anglicky
communication barriers, verbal tasks, teaching mathematics, primary school
Změněno: 26. 7. 2017 09:58, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.
V originále
When forming mathematical concepts as well as during regular mathematics teaching, the problem of understanding is one of the crucial ones : understanding in the sense of basic communication as well as in the sense of mathematic al communication and understanding the subject matter in the whole range of mathematical expressions. It has been shown that in practice, ninety per cent of children’s problems in mathematics are caused by problems in communication between the child and the surrounding world. The ability to communicate can be innate or learned. It is the task of the teacher to find out about the sp ecifics of communication of each child and to use them for the teaching of mathematics in the best po ssible way.
Česky
Při výuce matematiky, při vytváření matematických pojmů se jako jeden ze zásadních problémů jeví problém dorozumění se jak v rámci běžné komunikace tak v oblasti matematiky a porozumění učivu v celé šíři matematického vyjdřování. Ve výuce matematiky jde především o komunikaci v oblasti čtení matematického textu, komunikaci verbální, grafickou obrazově symbolickou a obrazově názornou.
Návaznosti
MUNI/FR/1393/2014, interní kód MU |
|