BUDÍNOVÁ, Irena. Možnosti rozvoje geometrických pojmů u matematicky nadaných žáků na 1. stupni ZŠ (Possibilities of the Development of Geometrical Concepts in Mathematically Gifted Pupils at Primary School). Svět nadání. Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2015, IV., No 2, p. 11-37. ISSN 1805-7217. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1336224, author = {Budínová, Irena}, article_number = {2}, keywords = {geometrical thinking; talented pupils}, language = {cze}, issn = {1805-7217}, journal = {Svět nadání}, title = {Možnosti rozvoje geometrických pojmů u matematicky nadaných žáků na 1. stupni ZŠ}, url = {http://www.talentovani.cz/documents/10157/319527/Moznosti_rozvoje_geometrickych_pojmu.pdf/950898b9-2a1d-4713-866c-82f6b74d3ca1}, volume = {IV.}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1336224 AU - Budínová, Irena PY - 2015 TI - Možnosti rozvoje geometrických pojmů u matematicky nadaných žáků na 1. stupni ZŠ JF - Svět nadání VL - IV. IS - 2 SP - 11-37 EP - 11-37 PB - Národní institut dětí a mládeže MŠMT SN - 18057217 KW - geometrical thinking KW - talented pupils UR - http://www.talentovani.cz/documents/10157/319527/Moznosti_rozvoje_geometrickych_pojmu.pdf/950898b9-2a1d-4713-866c-82f6b74d3ca1 L2 - http://www.talentovani.cz/documents/10157/319527/Moznosti_rozvoje_geometrickych_pojmu.pdf/950898b9-2a1d-4713-866c-82f6b74d3ca1 N2 - Nadaní žáci potřebují v geometrii více, než se uvádí v kurikulárním dokumentu Rámcový vzdělávací program (RVP). Potřebují rozvíjet schopnost geometrického uvažování, potřebují podnětné činnosti, které jim umožní pracovat s prostorovými objekty a řešit různé otevřené problémy. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost a vyžaduje neformální setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. Velmi důležité jsou přitom první roky školní docházky a také léta předškolní, kdy dochází k rozvoji intuitivního vnímání okolního světa. V příspěvku ukážeme na několika případových studiích, jaké jsou možnosti rozvoje geometrického myšlení nadaných žáků prvního stupně a mateřské školy prostřednictvím úloh, které jsou pro ně dostatečně stimulující. Výsledek vznikl v rámci výzkumu mimořádně matematicky nadaných žáků. ER -
BUDÍNOVÁ, Irena. Možnosti rozvoje geometrických pojmů u matematicky nadaných žáků na 1. stupni ZŠ (Possibilities of the Development of Geometrical Concepts in Mathematically Gifted Pupils at Primary School). \textit{Svět nadání}. Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2015, IV., No~2, p.~11-37. ISSN~1805-7217.
|