REISSMANNOVÁ, Jitka. Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno. In Beata Szluz, Tatiana Matulayová, Ilona Pešatová. Cross - sectoral cooperation in order to solve social problems. 1st ed. Rzeszow: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015, p. 160-171. ISBN 978-83-7996-203-7. Available from: https://dx.doi.org/10.15584/978-83-7996-203-7_14.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno
Authors REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Rzeszow, Cross - sectoral cooperation in order to solve social problems, p. 160-171, 12 pp. 2015.
Publisher Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086679
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-83-7996-203-7
Doi http://dx.doi.org/10.15584/978-83-7996-203-7_14
Keywords (in Czech) první pomoc;základní škola;inovace
Keywords in English first aid;primary school;innovations
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D., učo 23275. Changed: 13/3/2016 21:53.
Abstract
The chapter describes the innovations that we have implemented in the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno and are focused on the development prosociality students. These include the results of research (analysis of curriculum) and activities related to experiential learning first aid, and newly with the prevention of the syndrome of old age. Innovative teaching leads not only to increase the health literacy of students, but also - in the framework of experiential learning - a deep personal experience. Furthermore, in the chapter we deal with the ossibilities of implementation of these activities into the school curricula of primary schools - especially (but not only) in the educational area of Humans and Society (Civics) and cross-cutting theme of Personal and Social Education.
Abstract (in Czech)
Kapitola popisuje inovace, které jsme realizovali na Katedře výchovy ke zdraví Pedagogické fakulty MU v Brně a jsou zaměřeny na rozvoj prosociálnosti studentů. Jedná se zejména o aktivity související se zkušenostním učením v oblasti první pomoci a nově také s problematikou prevence syndromu stáří. Inovovaná výuka vede nejen ke zvýšení zdravotní gramotnosti studentů, ale také – v rámci zkušenostního učení - k hlubokému osobnímu prožitku. Dále se v kapitole představujeme výsledky původního výzkumu (analýzy kurikula) a zabýváme možnostmi implementace těchto aktivit do školních vzdělávacích programů základních škol – především (ale ne jen) do vzdělávací oblasti Člověk a společnost (Výchova k občanství) a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.
PrintDisplayed: 21/8/2024 01:28