Detailed Information on Publication Record
2015
Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno
REISSMANNOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno
Authors
REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Rzeszow, Cross - sectoral cooperation in order to solve social problems, p. 160-171, 12 pp. 2015
Publisher
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00086679
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-83-7996-203-7
Keywords (in Czech)
první pomoc;základní škola;inovace
Keywords in English
first aid;primary school;innovations
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/3/2016 21:53, PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
V originále
The chapter describes the innovations that we have implemented in the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno and are focused on the development prosociality students. These include the results of research (analysis of curriculum) and activities related to experiential learning first aid, and newly with the prevention of the syndrome of old age. Innovative teaching leads not only to increase the health literacy of students, but also - in the framework of experiential learning - a deep personal experience. Furthermore, in the chapter we deal with the ossibilities of implementation of these activities into the school curricula of primary schools - especially (but not only) in the educational area of Humans and Society (Civics) and cross-cutting theme of Personal and Social Education.
In Czech
Kapitola popisuje inovace, které jsme realizovali na Katedře výchovy ke zdraví Pedagogické fakulty MU v Brně a jsou zaměřeny na rozvoj prosociálnosti studentů. Jedná se zejména o aktivity související se zkušenostním učením v oblasti první pomoci a nově také s problematikou prevence syndromu stáří. Inovovaná výuka vede nejen ke zvýšení zdravotní gramotnosti studentů, ale také – v rámci zkušenostního učení - k hlubokému osobnímu prožitku. Dále se v kapitole představujeme výsledky původního výzkumu (analýzy kurikula) a zabýváme možnostmi implementace těchto aktivit do školních vzdělávacích programů základních škol – především (ale ne jen) do vzdělávací oblasti Člověk a společnost (Výchova k občanství) a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.