C 2015

Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno

REISSMANNOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno

Authors

REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Rzeszow, Cross - sectoral cooperation in order to solve social problems, p. 160-171, 12 pp. 2015

Publisher

Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00086679

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-83-7996-203-7

Keywords (in Czech)

první pomoc;základní škola;inovace

Keywords in English

first aid;primary school;innovations

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/3/2016 21:53, PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.

Abstract

V originále

The chapter describes the innovations that we have implemented in the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno and are focused on the development prosociality students. These include the results of research (analysis of curriculum) and activities related to experiential learning first aid, and newly with the prevention of the syndrome of old age. Innovative teaching leads not only to increase the health literacy of students, but also - in the framework of experiential learning - a deep personal experience. Furthermore, in the chapter we deal with the ossibilities of implementation of these activities into the school curricula of primary schools - especially (but not only) in the educational area of Humans and Society (Civics) and cross-cutting theme of Personal and Social Education.

In Czech

Kapitola popisuje inovace, které jsme realizovali na Katedře výchovy ke zdraví Pedagogické fakulty MU v Brně a jsou zaměřeny na rozvoj prosociálnosti studentů. Jedná se zejména o aktivity související se zkušenostním učením v oblasti první pomoci a nově také s problematikou prevence syndromu stáří. Inovovaná výuka vede nejen ke zvýšení zdravotní gramotnosti studentů, ale také – v rámci zkušenostního učení - k hlubokému osobnímu prožitku. Dále se v kapitole představujeme výsledky původního výzkumu (analýzy kurikula) a zabýváme možnostmi implementace těchto aktivit do školních vzdělávacích programů základních škol – především (ale ne jen) do vzdělávací oblasti Člověk a společnost (Výchova k občanství) a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.