D 2015

Geometrické aktivity podporující přirozený rozvoj geometrických pojmů

BUDÍNOVÁ, Irena

Základní údaje

Originální název

Geometrické aktivity podporující přirozený rozvoj geometrických pojmů

Název anglicky

Activities in Geometry that Naturally Develop Geometric Concept

Autoři

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, od s. 42-46, 5 s. 2015

Nakladatel

PdF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086696

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8143-7

Klíčová slova česky

Rovinná geometrie; geometrické pojmy; případová studi

Klíčová slova anglicky

Plane geometry; geometric cocncepts; case study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2016 10:09, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Anotace

V originále

Prostorová představivost je důležitá pro každého z nás. Abychom u dětí rozvíjeli prostorovou představivost, musíme jim nabízet mnoho zkušeností, které zohledňují geometrické vztahy. Jedna z aktivit, která pracuje s geometrickými vztahy, je popsána v příspěvku. Ukazujeme, jak žáci prvního stupně ZŠ pracují s geometrickými pojmy a jak dokáží pomocí vlastního autonomního jazyka popisovat realitu. Činnost může být přínosná pro motivaci v hodinách geometrie. Výsledek vznikl v rámci výzkumu rozvoje prostorové představivosti žáků.

Anglicky

Spatial sense is an essential part of every person’s life. To develop spatial sense, we must have many experiences that focus on geometric relationships. One of activities that work with geometry relationships is described in the contribution. We show how children of the first degree work with geometric concepts and how they use their autonomous language to describe reality. The activity can be helpful for motivation in geometry lessons. The outcome arrised in the frame of research with development of spatial sense.