BUDÍNOVÁ, Irena. Geometrické aktivity podporující přirozený rozvoj geometrických pojmů (Activities in Geometry that Naturally Develop Geometric Concept). In Jiřina Novotná. 9. didaktická konference s mezinárodní účastí. Brno: PdF MU, 2015, p. 42-46. ISBN 978-80-210-8143-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Geometrické aktivity podporující přirozený rozvoj geometrických pojmů
Name (in English) Activities in Geometry that Naturally Develop Geometric Concept
Authors BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, p. 42-46, 5 pp. 2015.
Publisher PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086696
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8143-7
Keywords (in Czech) Rovinná geometrie; geometrické pojmy; případová studi
Keywords in English Plane geometry; geometric cocncepts; case study
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Changed: 21/3/2016 10:09.
Abstract
Prostorová představivost je důležitá pro každého z nás. Abychom u dětí rozvíjeli prostorovou představivost, musíme jim nabízet mnoho zkušeností, které zohledňují geometrické vztahy. Jedna z aktivit, která pracuje s geometrickými vztahy, je popsána v příspěvku. Ukazujeme, jak žáci prvního stupně ZŠ pracují s geometrickými pojmy a jak dokáží pomocí vlastního autonomního jazyka popisovat realitu. Činnost může být přínosná pro motivaci v hodinách geometrie. Výsledek vznikl v rámci výzkumu rozvoje prostorové představivosti žáků.
Abstract (in English)
Spatial sense is an essential part of every person’s life. To develop spatial sense, we must have many experiences that focus on geometric relationships. One of activities that work with geometry relationships is described in the contribution. We show how children of the first degree work with geometric concepts and how they use their autonomous language to describe reality. The activity can be helpful for motivation in geometry lessons. The outcome arrised in the frame of research with development of spatial sense.
PrintDisplayed: 19/7/2024 22:27