Detailed Information on Publication Record
2015
Geometrické aktivity podporující přirozený rozvoj geometrických pojmů
BUDÍNOVÁ, IrenaBasic information
Original name
Geometrické aktivity podporující přirozený rozvoj geometrických pojmů
Name (in English)
Activities in Geometry that Naturally Develop Geometric Concept
Authors
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, p. 42-46, 5 pp. 2015
Publisher
PdF MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00086696
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8143-7
Keywords (in Czech)
Rovinná geometrie; geometrické pojmy; případová studi
Keywords in English
Plane geometry; geometric cocncepts; case study
Tags
Reviewed
Změněno: 21/3/2016 10:09, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
V originále
Prostorová představivost je důležitá pro každého z nás. Abychom u dětí rozvíjeli prostorovou představivost, musíme jim nabízet mnoho zkušeností, které zohledňují geometrické vztahy. Jedna z aktivit, která pracuje s geometrickými vztahy, je popsána v příspěvku. Ukazujeme, jak žáci prvního stupně ZŠ pracují s geometrickými pojmy a jak dokáží pomocí vlastního autonomního jazyka popisovat realitu. Činnost může být přínosná pro motivaci v hodinách geometrie. Výsledek vznikl v rámci výzkumu rozvoje prostorové představivosti žáků.
In English
Spatial sense is an essential part of every person’s life. To develop spatial sense, we must have many experiences that focus on geometric relationships. One of activities that work with geometry relationships is described in the contribution. We show how children of the first degree work with geometric concepts and how they use their autonomous language to describe reality. The activity can be helpful for motivation in geometry lessons. The outcome arrised in the frame of research with development of spatial sense.