LUPAČ, Michal. Deskriptivní obsahová analýza projektovaného kurikula tělesné výchovy v Nizozemsku (The Descriptive Content Analysis of Projected Curriculum of Physical Education in Netherlands). In Štefan Porubský, Zuzana Lynch. Kurikulárna reforma a perspektívy základnej školy. 1st ed. Banská Bystrica: Belianum, 2015, p. 219-232. ISBN 978-80-557-1025-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Deskriptivní obsahová analýza projektovaného kurikula tělesné výchovy v Nizozemsku
Name in Czech Deskriptivní obsahová analýza projektovaného kurikula tělesné výchovy v Nizozemsku
Name (in English) The Descriptive Content Analysis of Projected Curriculum of Physical Education in Netherlands
Authors LUPAČ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Banská Bystrica, Kurikulárna reforma a perspektívy základnej školy, p. 219-232, 14 pp. 2015.
Publisher Belianum
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086705
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-557-1025-9
Keywords (in Czech) projektované kurikulum; tělesná výchova; Nizozemsko; metodologie
Keywords in English projected curricula; physical education; The Netherlands; methodology
Changed by Changed by: Mgr. Michal Lupač, Ph.D., učo 209483. Changed: 19/2/2016 14:23.
Abstract
Předkládaný text analyzuje nizozemské projektované kurikulum tělesné výchovy z hlediska obsahové dimenze a formálních charakteristik. Mapuje proces vývoje systému témat, který byl vytvořen pro analýzu kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v České republice a prošel změnami při aplikaci na nizozemské dokumenty. Předložená stať se zabývá rovněž limity předloženého výzkumného nástroje a problematikou jeho použitelnosti při zjišťování některých faktorů ovlivňujících kvalitu kurikula na vstupu vzdělávacího procesu.
Abstract (in English)
The presented text analyses Dutch PE projected curricula from the perspectives of content dimension and formal characteristics. It describes the system of topics developed for Czech curricular documents analysis which has been transformed during application to Dutch documents. The text also considers limits of this research tool and its usability for examination of some factors which influences the projected curricula quality at the instruction input.
Links
MUNI/A/1360/2014, interní kód MUName: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Acronym: KUME 2015)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:05