V originále
Autorky se spolupodílely na vzniku dvou sbírek motivačních mezioborových úloh (chemie-zeměpis, chemie-přírodopis), určených především pro motivaci ve výuce chemie na druhém stupni základní školy. Sbírky byly následně publikovány prostřednictvím Elportálu Masarykovy univerzity a zařazeny k doporučeným studijním materiálům pro studenty učitelství chemie na PdF MU. Protože motivačních materiálů pro výuku, včetně chemie, neustále přibývá, dala by se očekávat dlouhodobě klesající tendence zájmu o toto sbírky. Autorky proto v tomto článku sledují a rozebírají frekvenci využití těchto sbírek. Práce se zabývá rozborem počtu přístupů k oběma databázím od jejich publikování do současnosti,časového trendu frekvence přístupů, vzájemným porovnáním počtu přístupů k oběma databázím apod.
Anglicky
The authors participated in the formation of two collections of motivational interdisciplinary tasks (chemistry-geography, chemistry-biology), designed especially for motivation in teaching chemistry at lower secondary school. Collections were published at Elportal of Masaryk University and included to recommended study materials for students of chemistry teaching at Faculty of Education, Masaryk University. As number of motivational teaching materials (including chemistry) is rising, a long-term downward trend of interest in these collections should be expected. Therefore, the authors of this article monitor and analyse the frequency of use of these collections. The paper deals with the analysis of approaches to both databases from date of their publication to the present time, with the trend of frequency of approaches, cross-comparison of the frequences of approaches to both databases etc.