KIM, Tae-Sik. Transnational communication practices by unaccompanied Korean young students in the United States. Asian and Pacific Migration Journal. United Kingdom: Sage, roč. 25, č. 2, s. 148-167. ISSN 0117-1968. doi:10.1177/0117196816639055. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Transnational communication practices by unaccompanied Korean young students in the United States
Autoři KIM, Tae-Sik (410 Korejská republika, garant, domácí).
Vydání Asian and Pacific Migration Journal, United Kingdom, Sage, 2016, 0117-1968.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.357
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00089434
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1177/0117196816639055
UT WoS 000376292500003
Klíčová slova česky unaccompanied student migrants, transnational communication, flexible citizenship, neoliberal identity, educational migration
Klíčová slova anglicky unaccompanied student migrants transnational communication flexible citizenship neoliberal identity educational migration
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 26. 4. 2017 15:18.
Anotace
Based on a study of unaccompanied Korean student migrants, this article investigates how transnational communication helped the students continue their transnational journey for educational success. Although suffering perennial loneliness, the students continued with their studies because they still believed acquiring education in the United States would be advantageous in securing their success. They became actively involved in transnational communication to cope with stresses and to gain emotional support. Transnational communication played an important role in mediating between their pursuit of education and desired cultural capital and the loneliness and isolation as migrants on their own.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0225, interní kód MUNázev: Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století (Akronym: SOVA 21)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 01:27