Detailed Information on Publication Record
2015
Education to overcoming violated reciprocity between man and nature
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Education to overcoming violated reciprocity between man and nature
Name in Czech
Podíl vzdělávání na překonávání narušené vzájemnosti mezi člověkem a přírodou
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, p. 333-338, 6 pp. 2015
Publisher
STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00086736
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-619-7105-45-2
ISSN
UT WoS
000393896200043
Keywords (in Czech)
biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; ekosociální teorie vzdělávání;
Keywords in English
biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/4/2017 14:29, Dana Nesnídalová
V originále
In agreement with the vision of life in harmony with nature brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author connects its characteristic with environmental access in intention of eco-social theories of education. She also suggests the possibility of its development. She presents the possibility of a gradual transition from the anti-environmental to the proenvironmental orientation in primary school. The content analysis presents a selection of key themes, showing a broad range of educational content essential to clarify the antithesis of culture and nature. The content analysis presents the key themes that illustrate the wide range of educational content essential to clarify the antithesis of culture and nature. Teacher's concept of biophile oriented education has a determining influence on psychodidactic curriculum transformation and its mastery reflecting didactic perspective.
In Czech
V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. V teoretické studii autorka spojuje její charakteristiky s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Biofilní orientaci vzdělávání posuzuje jako ideovou dimenzi kurikula, založeného na jiném konceptu přírody a kultury. Na základě obsahové analýzy uvádí výběr klíčových témat, který dokládá široký rozsah vzdělávacího obsahu podstatného k objasňování protikladu kultury a přírody. Určující vliv na psychodidaktickou transformaci učiva i jeho zvládnutí z perspektivy ontodidaktické má učitelovo pojetí biofilně orientované výuky.
Links
MUNI/A/1317/2014, interní kód MU |
|