HUBLOVÁ, Gabriela. Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: vybrané analytické postupy a výsledky. Online. In Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. Konference studentů doktorských studijních programů Didaktika cizího jazyka a Pedagogika. 2015, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: vybrané analytické postupy a výsledky
Název česky Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: vybrané analytické postupy a výsledky
Název anglicky Measuring the Development of Discourse Competence in EFL Academic Writing: Selected Analytical Procedures and Findings
Autoři HUBLOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. Konference studentů doktorských studijních programů Didaktika cizího jazyka a Pedagogika, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086753
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky anglický jazyk; cizojazyčné akademické psaní; diskurzivní kompetence; lexikální koheze; reiterace; gramatická koheze; konjunkce
Klíčová slova anglicky English; foreign language academic writing; discourse competence; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction
Změnil Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 1. 4. 2016 17:33.
Anotace
Příspěvek představuje vybrané analytické postupy pro hodnocení rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce, konkrétně v oblasti lexikální koheze (reiterace) a gramatické koheze (konjunkce). Druhá část příspěvku prezentuje dílčí výsledky provedeného kvaziexperimentu, v jehož rámci byly oba představené postupy aplikovány.
Anotace anglicky
The paper discusses selected analytical procedures for measuring development of discourse competence in EFL academic writing, specifically in the domains of lexical cohesion (reiteration) and grammatical cohesion (conjunction). The second part of the paper presents partial findings of a quasi-experimental study where both procedures were applied.
Návaznosti
MUNI/A/1137/2014, interní kód MUNázev: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Akronym: AKTEV IV)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 09:31