HUBLOVÁ, Gabriela. Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: vybrané analytické postupy a výsledky (Measuring the Development of Discourse Competence in EFL Academic Writing: Selected Analytical Procedures and Findings). In Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. Konference studentů doktorských studijních programů Didaktika cizího jazyka a Pedagogika. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: vybrané analytické postupy a výsledky
Name in Czech Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: vybrané analytické postupy a výsledky
Name (in English) Measuring the Development of Discourse Competence in EFL Academic Writing: Selected Analytical Procedures and Findings
Authors HUBLOVÁ, Gabriela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. Konference studentů doktorských studijních programů Didaktika cizího jazyka a Pedagogika, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086753
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) anglický jazyk; cizojazyčné akademické psaní; diskurzivní kompetence; lexikální koheze; reiterace; gramatická koheze; konjunkce
Keywords in English English; foreign language academic writing; discourse competence; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction
Changed by Changed by: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Changed: 1/4/2016 17:33.
Abstract
Příspěvek představuje vybrané analytické postupy pro hodnocení rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce, konkrétně v oblasti lexikální koheze (reiterace) a gramatické koheze (konjunkce). Druhá část příspěvku prezentuje dílčí výsledky provedeného kvaziexperimentu, v jehož rámci byly oba představené postupy aplikovány.
Abstract (in English)
The paper discusses selected analytical procedures for measuring development of discourse competence in EFL academic writing, specifically in the domains of lexical cohesion (reiteration) and grammatical cohesion (conjunction). The second part of the paper presents partial findings of a quasi-experimental study where both procedures were applied.
Links
MUNI/A/1137/2014, interní kód MUName: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 10/8/2024 01:17