HUBLOVÁ, Gabriela. Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course. In Language, Literature and Culture in Education 2015. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course
Name in Czech Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course
Authors HUBLOVÁ, Gabriela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Language, Literature and Culture in Education 2015, 2015.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086757
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) angličtina jako cizí jazyk; akademické psaní; lexikální koheze; reiterace; online learning
Keywords in English EFL; academic writing; lexical cohesion; reiteration; online learning
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Changed: 1/4/2016 17:20.
Abstract
The paper reports on the development of lexical cohesion (the class of reiteration) in EFL student academic writing as a result of participation in a 100% online academic writing course delivered at Masaryk University, Brno, Czech Republic. To determine the effect of the treatment, a quasi-experimental one-group pre-test post-test design was followed. The findings indicate that after the treatment, the use of reiteration devices in participants’ compositions improved in many respects. The overall frequency of successful uses of reiteration devices increased by 25 percent. Also, a greater variety of reiteration devices was used, helping to eliminate the initial dominance of simple repetition and substitution.
Abstract (in Czech)
V centru pozornosti příspěvku je rozvoj lexikální koheze (reiterace) v studentském akademickém psaní v anglickém jazyce v důsledku intervence, jež spočívala v účasti v čistě online kurzu akademického psaní, který byl realizován na Masarykově univerzitě. Studie byla provedena formou kvaziexperimentu (pretest/posttest design s jednou skupinou). Na základě výzkumných zjištění lze usuzovat, že po intervenci byly reiterativní vztahy vyjádřeny vhodněji/správněji. Celková frekvence vhodně/správně užitých reiteračních prostředků se zvýšila o 25 procent. Rovněž byla užita širší škála reiteračních prostředků, což napomohlo eliminovat počáteční dominanci jednoduchého opakování a substituce.
Links
MUNI/A/1137/2014, interní kód MUName: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/7/2024 22:51