Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course
HUBLOVÁ, Gabriela. Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course. In Language, Literature and Culture in Education 2015. 2015. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course |
Name in Czech | Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course |
Authors | HUBLOVÁ, Gabriela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Language, Literature and Culture in Education 2015, 2015. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 60200 6.2 Languages and Literature |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/15:00086757 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | angličtina jako cizí jazyk; akademické psaní; lexikální koheze; reiterace; online learning |
Keywords in English | EFL; academic writing; lexical cohesion; reiteration; online learning |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Changed: 1/4/2016 17:20. |
Abstract |
---|
The paper reports on the development of lexical cohesion (the class of reiteration) in EFL student academic writing as a result of participation in a 100% online academic writing course delivered at Masaryk University, Brno, Czech Republic. To determine the effect of the treatment, a quasi-experimental one-group pre-test post-test design was followed. The findings indicate that after the treatment, the use of reiteration devices in participants’ compositions improved in many respects. The overall frequency of successful uses of reiteration devices increased by 25 percent. Also, a greater variety of reiteration devices was used, helping to eliminate the initial dominance of simple repetition and substitution. |
Abstract (in Czech) |
---|
V centru pozornosti příspěvku je rozvoj lexikální koheze (reiterace) v studentském akademickém psaní v anglickém jazyce v důsledku intervence, jež spočívala v účasti v čistě online kurzu akademického psaní, který byl realizován na Masarykově univerzitě. Studie byla provedena formou kvaziexperimentu (pretest/posttest design s jednou skupinou). Na základě výzkumných zjištění lze usuzovat, že po intervenci byly reiterativní vztahy vyjádřeny vhodněji/správněji. Celková frekvence vhodně/správně užitých reiteračních prostředků se zvýšila o 25 procent. Rovněž byla užita širší škála reiteračních prostředků, což napomohlo eliminovat počáteční dominanci jednoduchého opakování a substituce. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1137/2014, interní kód MU | Name: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 31/8/2024 21:49