Detailed Information on Publication Record
2015
,,Život v pohybu“ integrovaná tematická výuka jako motivační prvek přírodovědné výuky na základní škole
ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ, Michaela JURČÁKOVÁ and Klára ŠUMBEROVÁBasic information
Original name
,,Život v pohybu“ integrovaná tematická výuka jako motivační prvek přírodovědné výuky na základní škole
Name (in English)
,,Life in motion" Integrated Thematic Education as a Motivation of Teaching Science Subjects at Primary School
Authors
ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ, Michaela JURČÁKOVÁ and Klára ŠUMBEROVÁ
Edition
Brno, Sborník příspěvků z konference Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů V, p. 63-67, 5 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8136-9
Keywords (in Czech)
Motivace; integrovaná tematická výuka; aktivizační metody
Keywords in English
Motivation; integrated thematic education; methods of activation
Tags
Reviewed
Změněno: 9/3/2016 07:43, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková
V originále
Motivace žáků by měla být vnější a především vnitřní (vycházející z nitra každého žáka). Žák by měl vzdělávací proces vnímat jako smysluplnou činnost a především osobní zkušenost. Nemotivovaní žáci bývají pro učitele jeden z největších problémů a mohou celý proces vyučovaní zkomplikovat. Cílem každého učitele by měla být snaha o hledání vhodných motivačních prvků ve výuce, jež každému žákovi dají pocit kontroly nad vlastním učením. Příspěvek obsahuje náměty pro tvorbu a následnou realizaci integrované tematické výuky pro žáky 7. ročníků základní školy. Tato výuka je zaměřena na zatraktivnění přírodovědných předmětů (chemie, fyziky, přírodopisu a zeměpisu) žákům druhého stupně základní školy pomocí různých aktivizačních metod.
In English
The motivation of students should be primarily external and internal (coming from the inside of each student). Student should see learning process as a meaningful activity and especially personal experience. Unmotivated students are one of the biggest problems for teachers. They can complicate the whole process of teaching. The aim of teacher is to find appropriate motivating elements in education. Every student has a control over their learning process. The article contains ideas for creation of realization of integrated thematic instruction for students of 7th grade primary school. The lessons are focused on the attractiveness of sciences subjects (chemistry, physics, biology and geography) to students at primary school by using a variety of activation methods.