ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ, Michaela JURČÁKOVÁ and Klára ŠUMBEROVÁ. ,,Život v pohybu“ integrovaná tematická výuka jako motivační prvek přírodovědné výuky na základní škole (,,Life in motion" Integrated Thematic Education as a Motivation of Teaching Science Subjects at Primary School). In Monika Šindelková (ed.). Sborník příspěvků z konference Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů V. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 63-67. ISBN 978-80-210-8136-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ,,Život v pohybu“ integrovaná tematická výuka jako motivační prvek přírodovědné výuky na základní škole
Name (in English) ,,Life in motion" Integrated Thematic Education as a Motivation of Teaching Science Subjects at Primary School
Authors ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ, Michaela JURČÁKOVÁ and Klára ŠUMBEROVÁ.
Edition Brno, Sborník příspěvků z konference Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů V, p. 63-67, 5 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8136-9
Keywords (in Czech) Motivace; integrovaná tematická výuka; aktivizační metody
Keywords in English Motivation; integrated thematic education; methods of activation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Changed: 9/3/2016 07:43.
Abstract
Motivace žáků by měla být vnější a především vnitřní (vycházející z nitra každého žáka). Žák by měl vzdělávací proces vnímat jako smysluplnou činnost a především osobní zkušenost. Nemotivovaní žáci bývají pro učitele jeden z největších problémů a mohou celý proces vyučovaní zkomplikovat. Cílem každého učitele by měla být snaha o hledání vhodných motivačních prvků ve výuce, jež každému žákovi dají pocit kontroly nad vlastním učením. Příspěvek obsahuje náměty pro tvorbu a následnou realizaci integrované tematické výuky pro žáky 7. ročníků základní školy. Tato výuka je zaměřena na zatraktivnění přírodovědných předmětů (chemie, fyziky, přírodopisu a zeměpisu) žákům druhého stupně základní školy pomocí různých aktivizačních metod.
Abstract (in English)
The motivation of students should be primarily external and internal (coming from the inside of each student). Student should see learning process as a meaningful activity and especially personal experience. Unmotivated students are one of the biggest problems for teachers. They can complicate the whole process of teaching. The aim of teacher is to find appropriate motivating elements in education. Every student has a control over their learning process. The article contains ideas for creation of realization of integrated thematic instruction for students of 7th grade primary school. The lessons are focused on the attractiveness of sciences subjects (chemistry, physics, biology and geography) to students at primary school by using a variety of activation methods.
PrintDisplayed: 8/5/2024 05:23