LOJDOVÁ, Kateřina. Rozhovor s Eliškou Sokolovskou o inkluzivním vzdělávání, speciálním školství a o tom, co je fér. In Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. 2013, s. 5-8. ISSN 0323-0449.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozhovor s Eliškou Sokolovskou o inkluzivním vzdělávání, speciálním školství a o tom, co je fér
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina.
Vydání Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, od s. 5-8, 4 s. 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 0323-0449
Změnil Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 16. 7. 2018 21:22.
Anotace
Téma inkluzivního vzdělávání je v  současnosti hojně diskutováno zejména v souvislosti se Strategií boje proti sociálnímu vyloučení (2011–2015), která počítá s postupným útlumem speciálního školství. Podle ní by se i děti vyžadující zvláštní péči mohly učit v  běžných školách. Inkluzivní vzdělání podporuje také Liga lidských práv, nezisková organizace, která základním školám naplňujícím principy inkluzivního vzdělávání uděluje certifikát „Férová škola“. S  Eliškou Sokolovskou, ředitelkou jedné z  „férových škol“, Základní školy a mateřské školy Šaratice v okrese Vyškov, jsme se proto bavili o tom, co to znamená, když se škola stává férovou.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:35