Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1337282, author = {Červenka, Karel}, address = {Olomouc}, booktitle = {Perspektivy speciální pedagogiky – potřeby, možnosti a výzvy III. olomoucké speciálněpedagogické dny}, editor = {Miluše Hutyrová Kateřina Kroupová Eva Souralová (eds.)}, keywords = {special needs education; behavioural difficulties; conduct disorder; educational facilities; intervention; stigmatization; social inclusion;}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Olomouc}, isbn = {978-80-244-4907-4}, pages = {30-35}, publisher = {Univerzita Palackého v Olomouci Pedagocická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií}, title = {Role vztahů dětí s poruchami chování a výchovných profesionálů v rámci etopedické intervence}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1337282 AU - Červenka, Karel PY - 2015 TI - Role vztahů dětí s poruchami chování a výchovných profesionálů v rámci etopedické intervence PB - Univerzita Palackého v Olomouci Pedagocická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií CY - Olomouc SN - 9788024449074 KW - special needs education KW - behavioural difficulties KW - conduct disorder KW - educational facilities KW - intervention KW - stigmatization KW - social inclusion; N2 - V příspěvku se autor zaměřuje na téma situace dětí s poruchami chování a emocí. Cílí přitom na roli, kterou hrají vztahy těchto dětí s tzv. výchovnými profesionály (pedagogové z výchovných zařízení – vychovatelé, etopedi) v rámci speciálně pedagogického procesu edukace v etopedii. Důraz přitom klade na potenciál, který tyto vztahy s sebou mohou nést při podpoře sociální inkluze těchto dětí. Autor své úvahy opírá o koncepci stigmatizace Ervinga Goffmana, zejména pak o jeho pojetí vztahů mezi stigmatizovanými lidmi (v tomto případě dětmi s poruchou chování a emocí) a profesionály, kteří s nimi v rámci své profese přicházejí do kontaktu (v tomto případě vychovateli atp.). Goffman tyto profesionály označuje za tzv. zasvěcené a chápe je jako osoby, jež mají určitý vhled do situace stigmatizovaného, aniž by samy nesly stigmatizující atributy. V příspěvku jsou prezentována vybraná zjištění kvalitativního výzkumu, jehož participanty byli právě tzv. výchovní profesionálové ze školských výchovných zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy. ER -
ČERVENKA, Karel. Role vztahů dětí s poruchami chování a výchovných profesionálů v rámci etopedické intervence (The Role of Relationships of Children with EBD with Educational Professionals within the Process of Special Educational Intervention). In Miluše Hutyrová Kateřina Kroupová Eva Souralová (eds.). \textit{Perspektivy speciální pedagogiky – potřeby, možnosti a výzvy III. olomoucké speciálněpedagogické dny}. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci Pedagocická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií, 2015, p.~30-35. ISBN~978-80-244-4907-4.
|