NOVÁKOVÁ, Eva. Učební úlohy s různou obtížností jako nástroj řízení učební činnosti žáků a jejich řešení žáky primární školy (Learning tasks of varying difficulty as a tool of management of learning activities and their solution of primary school pupils). In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV. Masarykova univerzita, 2015, p. 61-65. ISBN 978-80-210-8146-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učební úlohy s různou obtížností jako nástroj řízení učební činnosti žáků a jejich řešení žáky primární školy
Name (in English) Learning tasks of varying difficulty as a tool of management of learning activities and their solution of primary school pupils
Authors NOVÁKOVÁ, Eva.
Edition Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV, p. 61-65, 5 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8146-8
Keywords (in Czech) Učební úloha; regulativní parametr učební úlohy; kognitivní náročnost učební úlohy; žák primární školy; žák s nadáním pro matematiku.
Keywords in English Learning task; Regulatory parameter of learning tasks; cognitive complexity of learning tasks; primary school pupil; gifted pupils in Mathematics.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Eva Nováková, Ph.D., učo 233560. Changed: 21/3/2016 09:26.
Abstract
Příspěvek reflektuje současnou vzdělávací praxi na školách běžného typu, kde se ve třídách setkávají žáci s různými vzdělávacími potřebami a odlišnou úrovní matematických schopností. Uvádíme námět matematických učebních úloh, v nichž výchozí, minimální či optimální úroveň obtížnosti zaměřená na „průměrného“ žáka je východiskem pro úlohu vyšší kognitivní náročnosti určenou pro žáka s nadáním pro matematiku a související ukázky žákovských řešení.
Abstract (in English)
The article reflects current educational practice in mainstream schools, where pupils with different educational needs and different levels of mathematical ability come together in classrooms. It offers mathematical learning tasks of the default minimum or optimum level of difficulty focusing on the "average" pupil forming the basis for tasks of higher cognitive complexity designed for gifted pupils in Mathematics. Related examples of pupils' solutions are included.
PrintDisplayed: 28/7/2024 01:19