LUKAS, Josef and Jan MAREŠ. Cesta od studenta učitelství k začínajícímu učiteli (The path from student teacher to a new teacher). In Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1st ed. Brno: Munipress, 2015, p. 11-21, 10 pp. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Cesta od studenta učitelství k začínajícímu učiteli
Name (in English) The path from student teacher to a new teacher
Authors LUKAS, Josef and Jan MAREŠ.
Edition 1. vyd. Brno, Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství, p. 11-21, 10 pp. verze 1, 2015.
Publisher Munipress
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8096-6
Keywords (in Czech) vynořující se dospělost; profesní příprava; student učitelství; pregraduální příprava učitelů; učitelská praxe; druhý stupeň základní školy; báze moci
Keywords in English Emerging adulthood; teacher professional development; student teacher; pregradual teacher education; lower secondary education; power bases
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 1/3/2016 10:56.
Abstract
Kapitola se věnuje kontextu individuálního vývoje v období vynořující se dospělosti a raného profesního vývoje studentů učitelství.
Abstract (in English)
Chapter is focused on the context of individual development during emerging adulthood period and early professional development of student teachers.
Links
GA13-24456S, research and development projectName: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Czech Science Foundation, Power in the classes taught by student teachers
PrintDisplayed: 28/4/2024 02:59