C 2015

Cesta od studenta učitelství k začínajícímu učiteli

LUKAS, Josef and Jan MAREŠ

Basic information

Original name

Cesta od studenta učitelství k začínajícímu učiteli

Name (in English)

The path from student teacher to a new teacher

Authors

Edition

1. vyd. Brno, Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství, p. 11-21, 10 pp. verze 1, 2015

Publisher

Munipress

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8096-6

Keywords (in Czech)

vynořující se dospělost; profesní příprava; student učitelství; pregraduální příprava učitelů; učitelská praxe; druhý stupeň základní školy; báze moci

Keywords in English

Emerging adulthood; teacher professional development; student teacher; pregradual teacher education; lower secondary education; power bases

Tags

Reviewed
Změněno: 1/3/2016 10:56, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se věnuje kontextu individuálního vývoje v období vynořující se dospělosti a raného profesního vývoje studentů učitelství.

In English

Chapter is focused on the context of individual development during emerging adulthood period and early professional development of student teachers.

Links

GA13-24456S, research and development project
Name: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Czech Science Foundation, Power in the classes taught by student teachers